Tetovaže i piercing !?  

 

U današnje vrijeme mladi ljudi sve više nose tetovaže. Posebice mladi koji dolaze iz Europe obdareni su tim „ukrasima“. Malo tko završi samo na jednoj tetovaži koja je, možda u početku izraz povodljivosti ili želje da se bude moderan i cool. Nogometne utakmice ne trebamo ni spominjati, jer danas je gotovo svaki nogometaš tetoviran.

O ovoj temi nedavno je progovorio i papa Franjo i hrabro se uhvatio u koštac sa izazovom piercinga i tetovaža u Crkvi. Naime kako je i objavljeno u novim propisima Vatikana za laike koje rade pri Crkvi, papa je odlučio reći kako to nije prihvatljivo za sakralni prostor. O tome su nedavno pisale i rimske tiskovine te analizirali nove propise za laike koji rade na izgradnji katedrale bazilike Sv. Petra u Rimu. Zaposlenici koji rade obrt na građevinskim radovima katedrale, kao što su zidari, vodoinstalateri, ličitelji i drugi radnici, moraju se uklopiti u nove propise. Svi oni su pozvani obratiti pozornost na svoj vanjski izgled.

Iz poštovanja prema prostoru i radnom okruženju, vidljive tetovaže na koži i elementi piercinga, su zabranjeni, a također mora se nositi odgovarajuća odjeća i radne uniforme, tijekom izvođenja radova na crkvenim objektima. Radnici sa poderanim ili umrljanim odorama, ili koji nose uniformu kad nisu na dužnosti bit će podvrgnuti kaznama. Papa Franjo kroz ova pravila o izgledu i ponašanju tijekom rada u crkvenim objektima želi uvesti reda, ali i kršćanske odgovornosti. Ide i korak dalje te od svih zaposlenika, od radnika do državnih službenika, traži se papinska tajnost i povjerljivost, pod prijetnjom suspenzije ili čak otkaza.

Zanimljivo je jedno mišljenje poznatog našeg karizmatika fra Ive Pavića o tetovaži. Fra Ivo je još prije upozorio kako tetovirati svoje tijelo spada u poganski običaj. Ima pogansku pozadinu i jednu vrstu inicijacije, a kršćanima je zabranjeno to raditi, jer to propisuje i prva od Deset Božjih zapovjedi. Tetovaža može negativno djelovati na našu vjeru i otvoriti vrata zlu. Nakon krštenja i krizme u kršćane je utisnut neizbrisivi pečat. Zapitajmo se je li tetovaža i piercing sotonska imitacija Božjeg pečata i na neki način želja da se čovjeka učini ružnim. Sotona mrzi tijelo i želi ga uništiti kroz tetovažu, a mogli bi reći da je riječ o samokažnjavanju.

U Starom zavjetu se govori protiv tetovaže: „Ne urezujte zareza na svom tijelu… niti na sebi ne usijecite kakvih biljega“,  kaže se u knjizi Lev 19,27. Također se dodaje da je vjernicima zabranjeno brijati glavu i šišati okrajke svojih brada, kao niti praviti ureze na svom tijelu, što mnogi Židovi i danas prakticiraju.

Napomenimo da je papa Hadrijan IV u 12.  stoljeću zabranio katolicima da se tetoviraju. Pastoralna konstitucija Drugog vatikanskog koncila „Gaudijum et spes“ o crkvi u suvremenom svijetu, govori da čovjek svoje tijelo mora smatrati dobrim i vrijednim časti kao od Boga stvoreno i određeno da uskrsne u posljednji dan. Na kraju, ali ne manje važno, spomenimo da su neki talijanski egzorcisti tvrdili da ima puno tetoviranih ljudi među opsjednutima. Mnoge tetovaže su sotonske a sotonisti tvrde da je svaka tetovaža sotonizam.

Tetovirane osobe pola godine ne mogu darovati krv, a nekada mogu i oboljeti od hepatitisa C zbog loših higijenskih uvjeta tijekom „bockanja“. Neki upozoravaju da su posebice karcinogene boje za tetovažu, jer imaju u sebi žive i drugih teških metala, a dodatna štetnost je crvene i žute boje. Opasnost je i od raka kože jer tetovaže dodatno privlače sunčeve zrake tijekom ljetnih aktivnosti na moru ili bazenu. U konačnici tijelo i koža, kao najveći ljudski organ, nije oglasna ploča i ima svoju ljepotu i dostojanstvo.